Jesteś tutaj:
Procedura przepływu informacji pomiędzy Przedszkolem a rodzicami
I. Cele ogólne.
- Ułatwienie wzajemnych kontaktów pracowników przedszkola z rodzicami oraz współuczestniczenie wszystkich podmiotów w życiu przedszkola.
- Prawidłowy przepływ informacji o bieżącej działalności przedszkola.
II. Zakres i osoby odpowiedzialne.
- Za prawidłową organizację przepływu informacji odpowiada dyrektor przedszkola.
- W procesie przekazu informacji uczestniczą tylko wyznaczeni pracownicy przedszkola, według posiadanych kompetencji:
- dyrektor:
- organizacja pracy przedszkola ( zasady, specyfika, prawne uregulowania);
- nauczyciel pracujący w grupie:
- organizacja pracy w grupie,
- bieżąca informacja o dziecku ( postępy edukacyjne, trudności dydaktyczno-wychowawcze, zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze);
- intendentka :
- żywienie ( jadłospis),
- odpłatność za przedszkole;
- pomoc nauczyciela:
- czynności higieniczne,
- posiłki.
- Informacje mogą być przekazywane:
- ustnie:
- zebrania ogólne,
- zebrania grupowe,
- kontakty indywidualne,
- kontakty telefoniczne;
- pisemnie:
- ogłoszenia,
- komunikaty,
- zaproszenia,
- gazetki,
- foldery,
- informatory,
- Elektronicznie:
- strona internetowa przedszkola,
- adres e-mail.
III. Prawa i obowiązki rodziców
- Rodzice mają prawo do:
- znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno -wychowawczo-opiekuńczych
w grupie i w przedszkolu,
- uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka ( jego postępów, trudności i zachowaniu),
- uzyskiwania porad w sprawach wychowania i rozwoju dziecka,
- zgłaszania uwag na temat funkcjonowania przedszkola z zachowaniem drogi służbowej: dyrektor- organ prowadzący- organ nadzorujący,
- Rodzice mają obowiązek :
- poinformować przedszkole o stanie zdrowia dziecka, o wyjątkowych sytuacjach rodzinnych,
- uczestniczyć w zebraniach grupowych,
- wypełnić upoważnienie,
- na bieżąco śledzić ogłoszenia i komunikaty.
IV. Zadania i obowiązki nauczycieli
- Zadaniem nauczyciela jest sprawowanie opieki wychowawczej nad dziećmi, a w szczególności:
- tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi dziecka,
- kreowanie sytuacji, w których dzieci aktywnie rozwijają wszystkie sfery swojej osobowości,
- wyrabianie wśród dzieci prawidłowych postaw społeczno-moralnych.
- Nauczyciele maja obowiązek:
- otaczać indywidualna opieką każde dziecko,
- planować i organizować wspólnie z rodzicami pracę grupową,
- współdziałać ze specjalistami w celu ustalenia dalszych kierunków działań do pracy z dziećmi,
- dbać o prawidłowy kontakt z rodzicami,
- motywować rodziców do włączania się w życie grupy i przedszkola,
- na bieżąco aktualizować „ kącik rodziców”
V. Harmonogram
1. Kontakty indywidualne- w miarę potrzeb.
2. Zebrania ogólne - co najmniej dwa razy w roku.
3. Zebrania grupowe- co najmniej dwa razy w roku.
Procedura wchodzi w życie z dniem 1. 09.2010 r.